Ako vylepšíte mieru preklikov vo vašich Google kampaniach…

Lesedauer 5 Minuten

Mnoho užívateľov platí za reklamy vo vyhľadávacej sieti Google s cieľom získať traffic, resp. relevantnú návštevnosť na svojich webových stránkach. Avšak títo nie sú jediní, ktorí chcú byť pomocou kľúčových slov zobrazení na prvých priečkach v Google vyhľadávaní. Tou najväčšou výzvou preto je: Ako najlepšie optimalizujete mieru preklikov?“ V článku vám vystvetlíme, ako na to. 

Na začiatku vám objasníme niekoľko základných pojmov a následne ukážeme niekoľko jednoduchých optimalizácii, ktoré zefektívnia vaše platené obsahové Google kampane, vďaka ktorým budú vaše kliky relevantnejšie. 

Ak sa už v tejto problematike vyznáte a pojmy ako vyhľadávacia sieť, kľučové slová a miera kliknutí máte už dávno v malíčku, prekliknite sa rovno na druhú časť článku a preskočte tu na optimalizáciu

Vyhľadávacia sieť

Potrebujete informácie k nejakej myšlienke, či nápadu, chcete niečo konkrétne vyhľadať alebo jednoducho len tak rešeršovať? Aký vyhľadávač najčastejšie používate? Väčšina z vás siahne po smartfone, otvorí Google a zadá do vyhľadávacieho poľa konkrétny výraz. Tu sa následne zobrazí vyhľadávaná informácia vo forme platenej reklamy, na ktorú je jediným kliknutím užívateľ v rámci vašich platených reklám nasmerovaný priamo na príslušnú webstránku. 

Vo vyhľadávacej sieti (= webstránky, na ktorých sa zobrazujú reklamy na základe vyhľadávania) sa rozlišuje medzi organickými a platenými reklamami. V tomto článku sa nebudeme zaoberať tými organickými, ale zameriame sa na platené reklamy a na to, ako môžete návštevníkove jediným kliknutím dostať na vašu webstránku. 

Kľúčové slová

To najdôležitejšie vo vyhľadávacej sieti Google sú práve kľúčové slová. Kľúčové slovo predstavuje hľadaný výraz, pri ktorom sa zobrazí práve vaša reklama, keď ho niekto zadá. Toto síce znie celkom jednoducho, ale celé to môže viesť k rôznym výzvam a cielenej optimalizácii. Dôležité je predovšetkým, aby užívatelia na vaše reklamy aj klikli. 

Miera preklikov (clickrate)

O čom hovorí vlastne miera preklikov? Hovorí nám, aký je počet kliknutí vo vzťahu k celkovému počtu zobrazených reklám (impresií). Je preto uvedená v percentách a dá sa ľahko vypočítať pomocou výpočtu (počet kliknutí / počet zobrazení) x 100. Napríklad: Vaše kľúčové slovo „Hotel vo Viedni“ bolo hľadané 100-krát a 10 užívateľov kliklo na vašu reklamu. To by znamenalo, že miera prekliknutia je 10%.

Keď sa pozrieme na vzorec, všimneme si, že dokážeme cielene kontrolovať faktory, aby sme dosiahli lepšiu mieru kliknutia. Naším cieľom by malo byť, na jednej strane zabezpečiť, aby sa reklamy zobrazovali iba s relevantnými hľadanými výrazmi. Na druhej strane musíme reklamy čo najviac zatraktívniť, aby na ne používatelia klikli a prišli na web.

Tip: Mnoho užívateľov sa často pýta, ktorá miera prekliknutia je dobrá? Bohužiaľ, na toto nie je možné tak jednoducho odpovedať – vždy je otázkou, či používate kľúčové slová, ktoré obsahujú vašu značku alebo či používate veľmi všeobecné kľúčové slová. Miera kliknutí sa tiež veľmi líši v jednotlivých oblastiach online marketingu, t.j. miera kliknutia na baner je často nižšia ako miera kliknutia vo vyhľadávacej reklame.

Dobrá miera prekliknu sa dá odhadnúť v závislosti od cieľa kampane – nastavili ste kampaň na zvýšenie povedomia o značke alebo chcete zvýšiť návštevnosť svojich webových stránok? Tento prístup vám uľahčí zistiť, či kampaň vykonáva kliknutia podľa plánu.

Čo môžete urobiť pre zlepšenie miery preklikov?

1. Vytvorte relevantné reklamy vo vyhľadávaní

V tejto súvislosti ste už viackrát počuli význam slova, ale čo to znamená? Čím presnejšie priradíte svoju reklamu k hľadanému výrazu, tým pravdepodobnejšie budú mať používatelia dojem, že kliknutím na vašu reklamu nájdu presne obsah, ktorý hľadali.

V praxi to znamená, že svoje reklamnén nadpisy a popisy zacieľujete na príslušné kľúčové slovo. Do reklám Google môžete pridať viacero titulov a popisov, čo aj dôrazne odporúčame. V týchto oblastiach by ste sa mali skúsiť použiť kľúčové slovo tak často, ako je to možné – samozrejme sa tiež uistite, či je vhodné aj po štylistickej stránke.

Príklad: Ak užívateľ vyhľadáva výraz „Hotel vo Viedni“, mal by sa zobraziť jeden z nadpisov „Hotel vo Viedni“ a tento výraz by sa mal použiť aj v popise reklamy.

2. Použite správne možnosti kľúčových slov

S reklamami Google môžete použiť rôzne možnosti kľúčových slov. Tu je veľmi dôležité, aby ste dôkladne zvážili, ako chcete zúžiť hľadané výrazy.

Kľúčové slovo môžete použiť všeobecne a Google reklamy budú tiež zobrazovať vašu reklamu pri synonymách alebo podobných vyhľadávaniach. To môže mať negatívny vplyv na mieru prekliknutia, pretože reklama môže mať veľa zobrazení (zobrazení), zatiaľ čo počet kliknutí sa nezvýši, pretože vyhľadávací dopyt nie je relevantný. Na ilustráciu dôležitosti možností kľúčových slov sa pozrime na príklad:

Držme sa kľúčového slova „Hotel vo Viedni“. Ak do reklám Google zadáte iba kľúčové slovo hotel, reklama sa môže zobraziť aj pre vyhľadávacie dopyty, ako napríklad lacný hotel vo Viedni, kúpiť hotel v Rakúsku, hodnotiť hotel atď. Dôvodom je, že spoločnosť Google v predvolenom nastavení vybrala širokú možnosť kľúčového slova a systém zistil vaše kľúčové slovo vo vyhľadávacom dopyte.

Ak sa však chcete zobraziť iba vo vyhľadávacom dopyte, napríklad „Hotel vo Viedni“, a vo vyhľadávacom dopyte sa nenachádzajú žiadne ďalšie výrazy, musíte ho zodpovedajúcim spôsobom nastaviť v reklamách Google. Vyzeralo by to takto: [Hotel vo Viedni]. Pri tomto výraze sa vaša reklama zobrazí iba v prípade, ak je vyhľadávací dopyt totožný s kľučovým slovom.

To znamená, že kľúčové slová by ste mali zladiť s reklamami a vyhnúť sa tomu, aby sa zobrazovali v mnohých nerelevantných vyhľadávaniach.

Tip: Existujú štyri rôzne možnosti kľúčových slov, o ktorých sa podrobnejšie diskutuje v Google Ads Centrum pomoci.

3. Použite vylučujúce kľúčové slová

Pre kontrolu zobrazení nie sú dôležité len nastavenia kľučových slov, ale aj použitie vylučujúcich kľúčových slov: vylučujúce kľúčové slová bránia zobrazovaniu vašich reklám pri použití určitých výrazov. Je možné, že sa vaše kľúčové slovo objaví vo vyhľadávaní užívateľa, ale boli k nemu napísané aj ďalšie výrazy.

Príklad:

Vaše kľúčové slovo je stále „Hotel vo Viedni“.

Užívateľ hľadá výraz „kúpiť hotel vo Viedni“

Vaše kľúčové slovo sa objaví vo vyhľadávacom dopyte, ale vyhľadávaciemu dotazu je priradený úplne iný význam so slovom „kúpiť“. Prenajímate si iba izbu a nepredávate hotel – to nie je to, čomu zodpovedá vaša reklama. Prečo by mal užívateľ kliknúť na vašu reklamu, keď chce kúpiť hotel vo Viedni?

Ak však ako vylučujúce kľúčové slovo pridáte slovo „kúpiť“, vaša reklama sa už nebude v tomto prípade zobrazovať.

4. Využite rozšírenia reklám

Na zvýšenie príťažlivosti reklám môžete použiť rozšírenia reklám. Existujú rôzne typy, ktoré môžete použiť. Najobľúbenejšie rozšírenia sú napr. Odkazy na podstránky, popisy, cenové rozšírenia, rozšírenia o adresy, či rozšírenia o telefonické údaje. Tieto reklamné rozšírenia sa pridajú do textovej reklamy a obohatia ju o cenné informácie.

Príklad: Rozšírenie umiestnenia je možné pridať do reklamy s obsahom „Hotel vo Viedni“, aby mohol používateľ priamo vidieť, kde sa nachádza váš hotel. Pomocou rozšírenia o telefonické funkcie povolíte užívateľovi priamy prístup k vášmu telefónnemu číslu.

Všetky tieto ďalšie informácie, ktoré tu uvediete, zvyšujú pravdepodobnosť, že užívatelia kliknú na vašu reklamu.

5. Dáta, dáta, dáta

Vaša reklama sa môže zobraziť vo vyhľadávaní, ale kde presne sa zobrazuje? Až na tretej stránke alebo ako top výsledok na prvej stránke?

Toto je veľmi dôležitý aspekt, ktorý mnohí zanedbávajú. Ak ste spustili kampaň v Google Ads, pridajte k reklamám „Zobrazenia (najvyššia pozícia)%“ a „Zobrazenia (vyššia pozícia)%“). Tieto údaje vám poskytujú informácie o tom, aké percento reklamy sa zobrazilo na najvyššej alebo vyššej pozícii.

Užívatelia často interagujú s prvými 3-4 reklamami na prvej stránke. Vo výsledkoch vyhľadávania sa zriedka presunú na ďalšiu stránku – radšej zmenia hľadaný výraz. Preto je o to dôležitejšie, aby zobrazované reklamy dosiahli čo najvyššiu pozíciu.

Záver

Miera kliknutí sa týka mnohých používateľov, ktorí spúšťajú obsahové kampane vo vyhľadávacej sieti. Účelom tohto článku je ukázať, že možnosti kľúčových slov a vylučujúce kľúčové slová môžu ovplyvniť zobrazenia. Reklama by sa nemala zobrazovať pri akýchkoľvek vyhľadávaniach, ale iba pri takých, ktoré sú relevantné. Rozšírenia reklamy a relevancia medzi hľadaným výrazom a reklamným textom môžu zvýšiť atraktívnosť reklamy. Užívateľ s väčšou pravdepodobnosťou klikne na reklamu, ktorá poskytuje dostatok informácií a zaujímavý obsah, ako na reklamu s nejasným obsahom. Nezabudnite venovať pozornosť údajom a sledovať, na akej pozícii sa vaše reklamy zobrazujú.

Pomocou týchto krokov môžete aktívne zvýšiť mieru preklikov svojich reklám, aby ste zvýšili návštevnosť svojich webových stránok.