Lesedauer 4 Minuten

Vytvorili ste si novú webstránku a chcete sa ňou pochváliť a ukázať ju celému svetu, ale neviete ako? Tu je 5 tipov, ktoré vám pomôžu prilákať viac návštevníkov na vašu webstránku. 

Hotovo! Vaša webstránka je konečne online. V tomto okamihu chcete všetkým konečne ukázať, aký je výsledok vašej kreatívnej tvorby. Akonáhle však začnete hľadať informácie na zviditeľnenie vašej novej stránky, ocitnete sa v záplave informácií. 

Nasledovné tipy a opatrenia vám pomôžu nájsť východisko z tejto informačnej džungle!


1. Content is King

To najdôležitejšie musíme samozrejme vyzdvihnúť hneď na začiatku: Content is King! Práve vyhľadávače ako napr. Google čoraz častejšie kladú dôraz na kvalitu obsahu. Časy, kedy sa odporúčalo „vtesnať“ čo najviac kľúčových slov na stránku pre lepšie pozície vo vyhľadávačoch, pomaličky doznievajú. 

Zamerajte sa preto vedome na hodnotný obsah a starostlivo zvážte, čo by mohlo byť na vašej stránke pre návštevníkov a navštevníčky cenné a zaujímavé. Zbytočnosti a nerelevantné informácie radšej úplne vynechajte. To platí nielen pre spravodajské portály alebo blogy, ale aj pre všetky webové stránky. Zmysluplný a zrozumiteľný popis produktov vo vašom e-shope vám taktiež prinesie oveľa viac, ako len za sebou naskladené kľúčové slová v texte. 

Kvalitný obsah, to neznamená byť len na lepších pozíciách vo vyhľadávačoch. Čím lepší obsah je, tým viac ho budú vaši návštevníci zdieľať na sociálnych sieťach a rovnako aj iné stránky vás prelinkujú.

To všetko vzbudzuje pozornosť a zvyšuje návštevnosť vašej stránky. A ak sa bude návštevníkom páčiť obsah vašej stránky, určite sa radi vrátia. 

 Tip na nástroj:  Ak hľadáte relevantné témy pre vašu webstránku, nástroj Google Trends je pre to ako stvorený. Práve v ňom nájdete aktuálne vyhľadávané a obľúbené témy. Môžete však aj cielene zistiť, ktoré konkrétne témy, či pojmy ľudí vo vašej krajine zaujímajú.

2. Optimalizujte svoje webstránky pre vyhľadávače

Vytvorením kvalitného a relevantného obsahu ste už postavili prvý základný kameň na nájdenie vašej webstránky vo vyhľadávačoch. A keď už sme pri optimalizácii pre vyhľadávače (poznáte aj ako SEO „Search Engine Optimization“), môžete toho samozrejme urobiť ešte viac. 

Aby ste vyhľadávacím nátrojom poskytli ďalšie informácie, mali by ste venovať svoju pozornosť aj tým údajom, ktoré bývajú uvedené v zdrojovom kóde stránky. K tým patria nielen známe „meta tagy“ (napr. „popis“ alebo „roboty“), ale predovšetkým aj tzv. „štruktúrované údaje“, ktoré môžu obsahovať mnoho ďalších informácií. 

 Tip na nástroj:  Ak používate pre vašu stránku službu, reps. nástroj Google Search Console, máte prehľad nielen o výkone a chybách, ale uvidíte aj návrhy na zlepšenie. Tak odošlete aj Sitemap Googlu na indexovanie. 

Dôležité sú samozrejme aj všeobecné informácie o vašej spoločnosti, predovšetkým ak máte obchod alebo podnik. Pomocou terajších vyhľadávacích nástrojov si môžete nastaviť nielen adresu vašej webstránky, ale aj telefónny kontakt, otváracie hodiny, fotky a mnoho ďalších. 

 Tip na nástroj:  V Google nájdete pod pojmom My Business nástroj, v ktorom sa vami uvedené informácie zobrazujú aj v iných aplikáciách, napr. v Google Maps. 

Čím viac do hĺbky sa venujete tejto téme, tým viac zistíte, že optimalizácia vo vyhľadávacích nástrojoch môže byť pomerne rozsiahla a časovo náročná. Nie nadarmo existujú, a nie je ich málo, aplikácie a agentúry, ktorých hlavnou službou je práve optimalizácia. Ale nenechajte sa odradiť: Každé malé zlepšenie prináša svoje ovocie!

3. Nezabudnite na mobilné zariadenia

Samozrejme, že to nie je ešte všetko. Ďalším dôležitým faktorom je, aby vaše stránky vyzerali dobre a mali kvalitné rozlíšenie aj na mobilných zariadeniach, či tabletoch. Od začiatku júla 2019 štandardizoval Google tzv. „Mobile-First-Indexierung“. Nové webové stránky tak Googlebot rýchlo nájde a zaindexuje. Nielen Google, ale aj mnohí experti odporúčajú z tohto dôvodu prechod na „responzívny dizajn“, čím sa webová stránka optimálne prispôsobí príslušnému zariadeniu. 

Ak sa v podstate jedná o váš web, môžete si to sami otestovať vo vašom smartfóne alebo tablete. Položte si pritom základné otázky: Dokážete všetko zmysluplne prečítať? Je menu ľahko používateľné? Prispôsobuje sa layout zobrazovacej ploche? Ako dlho trvá načítanie vašej stránky? 

Aj tu platí rovnako: Čo je dobré pre návštevníkov, to je dobré aj pre „ranking“ vo vyhľadávacích zariadeniach. Win-win pre každého! 

4. Využite sociálne média

Cielené využívanie sociálnych médií je ďalším dôležitým krokom, ktorý vám pomôže zvýšiť návštevnosť vašej stránky. Ak už ste si vytvorili vynikajúci obsah, bola by škoda nezdieľať ho na všetkých možných sociálnych sieťach.  

V závislosti od vášho obsahu to môžu byť napríklad Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest alebo Youtube, na ktorých môžete osloviť veľký počet ľudí. Pri každej jednej sieti však musíte zohľadňovať jej osobitosti, ako napr. fakt, že na Twitteri môžete napísať príspevok najviac s 280 znakmi alebo na Instagrame vložiť priamy link len v profile atď.  

Ale zostaňme pri zemi – zadarmo môžete dosiahnuť len obmedzený nárast, keďže sa všetky sociálne siete spoliehajú najmä na platenú reklamu. Čo nás vlastne privádza aj k poslednému tipu.

5. Zapnite reklamu

Či už ide o vyhľadávače alebo sociálne siete, počet návštev generovaných vyššie popísanými bezplatnými tipmi čoraz viac klesá. Naopak, ich počet sa zvyšuje najmä platenými reklamami. Vynaložením finančných prostriedkov tak získate toho oveľa viac ako opatreniami zadarmo. 

 Tip na nástroj:  V tomto prípade sa samozrejme odporúča reklama v Google (Google Ads), známe textové reklamy v Google, ktoré určite poznáte. Vaša reklama sa takto zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania pri kľúčových slovách (tzv. „Keywords“), ktoré ste si zadali a nastavili. Všetko sú to malé kroky, ktorými však veľa získate. 

To isté platí aj pre reklamy na sociálnych sieťach. Napr. na Facebooku je v súčasnosti možné dosiahnuť o 25% viac klikov ako v predchádzajúcom roku, pričom náklady na reklamu sú len o 8% vyššie. Pričom nastavenie reklamy na tejto sociálnej sieti je pomerne jednoduché. 

Ak prevádzkujete internetový obchod, môžete využívať aj „Affiliate siete“, na ktorých zjednodušene povedané, propagujú iní na svojich stránkach vaše produkty a pri ich predaji sú odmenení províziou. 


Kombináciou viacerých možností a opatrení môžete dosiahnuť toho skutočne veľa. Aj keď použijete len niektoré z uvedených tipov, v dlhodobom horizonte si všimnete rozdiel. 

PS: Ako to už býva, každá z opísaných oblastí je samozrejme oveľa rozsiahlejšia, ako vám vieme zhrnúť v tomto krátkom prehľade. Ak sa však zaujímate o jednu z oblastí intenzívnejšie, dajte nám vedieť na blog@easyname.com

Budeme sa tešiť na vašu správu!

Bernhard Ehn